3 Ocak 2010 Pazar

Montesorri Eğitimi





Montesorri eğitimi ile üyesi olduğum bir kadın portalı sayesinde tanıştım. , yahoo gorupsta yer alan montesorri mail grubuna üye olarak bu eğitim sistemi hakkındaki yazışmaları takip etmeye başladım.mail gurubu bu felsefeyi ve eğitim sistemini anlamam ve nasıl öğreneceğim konusunda klavuzluk etti.Teşekürler esra böyle güzel bir grubu kurduğun için çok şey öğrendim ve öğreniyorum...








Montesorri eğitiminin kurucusu Maria Montesoridir.Kendisi italyanın ik kadın doktoru, döneminin yenilikçi öncü bir kadın karakteridir.İtalya’nın ilk kadın doktoru olarak, 1896’da Berlin ve 1900’de Londra’da iki kadın konferansında İtalya’yı temsil etmek için seçiliyor ve bu konferanslarda kadınlara eşit ücret için çağrı yapıyor. Üniversiteden mezun olduktan sonra asistan doktor olarak atandığı Roma Psikiyatr kliniğinde zeka özürlü çocuklarla çalışıyor. 1899 yılında ise Roma’da zeka geriliği olan tüm çocukların yollandığı yeni orthophrenic okuluna yönetici olarak atanıyor. 1896 -1907 yılları arasında sağlık, antropoloji, felsefe, psikoloji ve eğitim çalışmalarını devam ettiriyor. 1907 de, Roma’nın San Lorenzo bölgesinde çalışan ailelerin çocuklarından oluşan 60 kişilik grupla çalışmak için üniversitedeki kürsüsünden ve tıbbî uygulamalarından vazgeçiyor. Burada ilk Casa dei Bambini’yi yada Çocuklar Evi’ni kuruyor.







Buraya kadar Maria Montesorri'nin bir sistemi yok, herşey bu çocuklarla oluşturulan okul da çocukların isteklerine göre oluşmaya başlıyor .Bu okul bir yöntemin uygulanışından çok bir yöntemin doğuşunu simgeliyor.Maria Montesorri burada çocukları özgürce gözlemleme ve onların nelere ihtiyacı olduğunu saptama fırsatı da buluyor ve yıkık dökük bir binada her açıdan yetersiz olan okul kısa zamanda bir eğitim yuvası haline geliyor.Okuldaki sistemin oluşmasında baş aktör yine çocuklar. Sistem gözlem yoluyla onların ihtiyaçlarından ve onların özgür seçimi ile ortaya çıkıyor ve bu okulda çocukların kendi tercihi oluşan sistemin ilkeleri ve geri çevirdikleri şöyle




Alıştırmanın tekrarı
• Özgür seçim
• Hata denetimi
• Hareketlerin çözümlenmesi
• Sessizlik alıştırmaları
• Sosyal ilişkilerde düzgün davranış
• Çevrede düzen
• Kişisel temizliğe özen
• Duyuların eğitimi
• Okumadan ayrı yazma
• Okumadan önce yazma
• Kitapsız okuma
• Özgür faaliyetli disip











Geri çevirdikleri:
• Ödüller ve cezalar
• İmla kılavuzları
• Toplu dersler (Toplu dersler sadece özel sorun ve faaliyetlere giriş olarak verilir).
• Programlar ve sınavlar
• Oyuncaklar ve şekerlemeler
• Öğretmen masası Yukarıda belirtilen ilkelerin tümü çocukların tepkileri sonucunda ortaya çıkmıştır



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder