Tübitak erken çocukluk kitaplığında yer alan 'aile ağacı, kitabını bugünlerde okumaya başladık.Kitap aile büyüklerinin resimlerinin yer aldığı, aile ağacının tanıtımı ile başlıyor.Aile büyüklerimizin kimler olduğu onların yaşamlarına dair küçük küçük bilgiler zevkleri, hoşlandıkları, hoşlanmadıkları şeyler gibi pek çok özelliklerinden bahsediliyor ve kitap sizde aile ağacınızı oluşturma konusunda kesinlikle bir istek uyandırıyor, bir ağaç çizip aile büyüklerinizin küçük resimlerini yapıştırarak, çocuğun akrabalarını tanımasına ve aralarındaki yakınlık ilişkisini anlamaya yardımcı olabilirsiniz.Resimler yine çok canlı ve renkli yalnız kitabın anlatımı konusunda küçük bir eleştiri getirmek gerekiyor, karmaşık olması ve olay geçişleri arasındaki bağlantının iyi kurulamaması gibi...
9 Mayıs 2011 Pazartesi
pembe kule sunumu
Materyal
Hedefler
1. Görsel olarak boyut kavramını kazanmak
2.El-göz kooardinasyonunu geliştirmek
3.Matematik için ön hazırlık
4.10' luk sisteme giriş
5.Özenli çalışma alışkanlığı kazandırmak
Yaş
2.5-5 yaş arası
Sunum
İki farklı kule yapımı
Hata kontrolü
Kazanılacak kavramlar
küp
büyük -küçük
büyük- daha büyük- en büyük
küçük-daha küçük-en küçük
kavramlar 'three period lesson, yani 3 aşamalı sunum yöntemi ile yapılır.
kaynak:http://homepage.mac.com
-Aralarında 1 santimetrelik fark bulunan 10 ahşap küp.küpler açık pembe renktedir.Bunun nedeni küpler arasında boyut farkının bu renkle daha iyi kavranabilmesidir.
Hedefler
1. Görsel olarak boyut kavramını kazanmak
2.El-göz kooardinasyonunu geliştirmek
3.Matematik için ön hazırlık
4.10' luk sisteme giriş
5.Özenli çalışma alışkanlığı kazandırmak
Yaş
2.5-5 yaş arası
Sunum
Çocuk küpleri tek tek koyu renkli bir kilim üzerine taşır.buradaki amaç çocuğun büyüklük ile ağırlık arasındaki ilişki konusunda farkındalık kazanması.Küpler hasır üzerinde rastgele yayılır.çocuk en büyükten başlayarak bir kule inşa eder.Çocuk bu sırada konstre olmalıdır.Her küpü incelemelidir;çünkü küpler arasında ilişki kurabilmeli ve hangi küpü koyacağı konusunda bilinçli bir seçim yapabilmelidir.Her bir küp çocuk tarafından tüm eli ve baş parmağı ile birlikte kavranmalıdır, buradaki amaç dokunma duyusu yolu ile boyutu kavramaktır.çocuk küpleri dizerken iki elini de kullanmalıdır.
İki farklı kule yapımı
birinci kule inşasında küpler tam ortaya gelecek şekilde yerleştirlir bu şekil de çocuk iyice ustalaştıktan sonra ikinci şekle geçebilir bu şekilde küpler iki köşe üzerinde inşa edilir.bu şekilde çocuk küpler arasındaki boyut farkını daha iyi kavrar.
Hata kontrolü
materyal hata kontrolünü kendi yapmaktadır, yanlış yerleştirilen bir küp çocuk tarafından farkedilir ve yine müdahale edilmeden çocuk tarafından düzeltilmesi beklenir, eğer çocuk fark etmiyorsa çalışma başka bir zamanda yeniden yapılmak üzere ertelenir.
Kazanılacak kavramlar
küp
büyük -küçük
büyük- daha büyük- en büyük
küçük-daha küçük-en küçük
kavramlar 'three period lesson, yani 3 aşamalı sunum yöntemi ile yapılır.
kaynak:http://homepage.mac.com
Etiketler:
24+,
duyu eğitimi,
duyusal materyaller,
montesorri eğitimi
Sensory Tub-Çiftlik
sensory tub yapmak çok eğlenceli, bu ikinci denememiz...yalnız malzeme toplamak ciddi bir zaman gerektiriyor.
Etiketler:
24+,
duyu eğitimi,
montesorri eğitimi,
sensory tub
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)